Veel bedrijven willen tegenwoordig hun omzet verhogen door middel van effectieve en betaalbare internetmarketingstrategieën, zoals het maken van websites, het aanbieden van content en online advertenties. Omdat de kosten voor het beheren van een website erg hoog kunnen zijn, geven deze bedrijven de voorkeur aan kosteneffectieve maar zeer efficiënte marketingstrategieën die hen niet alleen helpen verkeer naar hun websites te leiden, maar die bezoekers ook omzetten in kosteneffectieve klikken en verkopen. Maar wat voor soort tools zijn echt effectief om dit doel te bereiken?
Hieronder vindt u een lijst met 15 tools die u kunt gebruiken om uw online marketinginspanningen productiever te maken en meer (gratis) bezoekers op uw website te verwelkomen.
De nicheblog – Nicheblogs zijn zoekmachinevriendelijk en niet voor niets erg populair. Ze zijn heel gemakkelijk te maken omdat ze zich maar op één onderwerp hoeven te concentreren om geweldige inhoud te bieden. Dit soort blogs bevatten meestal hulpprogramma’s voor trefwoordonderzoek waarmee u de populairste zoekwoorden kunt identificeren om verkeer naar uw website te leiden. Dit maakt het voor lezers gemakkelijker om te vinden wat ze zoeken.
Ezine-artikelen – Er zijn talloze manieren om artikelen online te verspreiden, maar een van de meest effectieve manieren is om ze in artikeldirectories te publiceren. Met artikeldirectories kunt u een link naar uw website plaatsen in elk artikel dat u schrijft, zodat u direct verkeer naar uw website kunt krijgen. Het plaatsen van links in uw artikelen is echter niet voldoende. U moet uw artikelen optimaliseren voor betere resultaten.
Backlinks Analyser – Deze tool analyseert uw backlinks. Het geeft u een idee van hoe belangrijk uw zoekwoorden zijn voor de zoekmachines. Het kennen van deze informatie is erg belangrijk omdat u uw zoekwoordrijke inhoud relevant moet houden voor de onderwerpen waarnaar wordt gezocht in de belangrijkste zoekmachines. Met deze tool kunt u eenvoudig al uw backlinks analyseren en bepalen welke werken en welke eruit moeten worden gehaald.
Website Keyword Analyzer – Deze analyseert het belang dat zoekwoorden hebben voor uw website en de concurrentie van andere websites met hetzelfde onderwerp als de uwe. Het belang van zoekwoorden kan nooit worden onderschat, vooral wanneer u artikelen voor het web schrijft. Deze tool helpt u te bepalen welke zoekwoorden het beste werken en welke niet.
Google Analytics & Google Adwords – Deze tool geeft informatie weer over de bezoekers van uw website, zoals hun locatie, surfgedrag en andere nuttige gegevens. Dit zal u helpen het verkeer naar uw website te begrijpen, evenals welke advertentiemethoden werken. Met deze gegevens kunt u de nodige aanpassingen doen aan uw marketingstrategie. Google AdWords is op zijn beurt een krachtig hulpmiddel waarmee u effectief kunt adverteren voor uw website en uw doelen kunt bereiken. Als u niet weet hoe u dit systeem moet gebruiken, kunt u altijd een professional inhuren om het voor u te doen.
Social Media Optimization (SMO) – Sommige mensen zeggen dat social media-optimalisatie niet echt gratis is, omdat je wat tijd moet besteden om het te promoten. Maar als je er echt over nadenkt, breng je misschien gewoon te veel tijd door zonder er iets goeds voor terug te zien. Het doel van SMO is om uw merk op te bouwen, dus het is belangrijk om bekendheid te geven aan uw website. Optimalisatie van sociale media kan u daarbij helpen door blogs, YouTube-video’s en meer te gebruiken. Als je een goede inhoud en een grote waarde hebt, zul je er zeker goede resultaten van zien.
Wordtracker – Dit is weer een van die gratis tools waar je waarschijnlijk al eerder van hebt gehoord. Het werkt door de zoekwoorden van uw concurrenten te controleren en te bepalen of u ze kunt verslaan op het gebied van rankings in zoekmachines. Het controleert ook websites van concurrenten op eventuele onvolkomenheden die van invloed kunnen zijn op uw paginarangschikking. Met al deze factoren kunt u hoog scoren in de zoekmachines en gericht verkeer naar uw site leiden.