Leren hoe u een Bing Ads-campagne opzet, is niet zo moeilijk als u misschien denkt. Het proces kan eenvoudig zijn als u weet wat u moet doen en waar u aan begint. Het maken van een campagne bestaat uit twee delen en het eerste deel omvat het maken van uw advertenties. Het tweede deel is testen om prestaties bij te houden en goede conversies te krijgen.
Het maken van een bing-advertentiecampagne kan eenvoudig en zeer effectief zijn, omdat u kunt profiteren van geweldige biedingspercentages voor enkele van de meest populaire zoekwoorden. Het is niet nodig om dure zoekwoorden in elke advertentie te gebruiken, maar kies liever die met minder concurrentie.
De zoekwoorden moeten die zijn met een laag aantal zoekopdrachten per maand. Dit komt omdat de mensen die op zoek zijn naar dat specifieke product of dienst, eerder op een advertentie zullen klikken dan iemand die op zoek is naar een volledig niet-gerelateerd of te algemeen onderwerp. Zodra u een zoekwoord heeft gevonden dat minder concurrentie lijkt te hebben, wilt u uw campagne maken.
Om aan de slag te gaan met uw campagne heeft u een Bing Ads-account nodig, dit kan eenvoudig via de site. Met een simpele registratie kunt u een gratis account krijgen met veel tools en informatie over het instellen van uw advertenties. U krijgt stapsgewijze instructies over hoe u uw advertenties kunt bouwen met behulp van de templates en ook hoe u de trackingfunctionaliteit kunt testen. Als je vragen hebt, neem dan gerust contact op met de ondersteuning en zij beantwoorden graag al je vragen.
Wanneer u zich heeft aangemeld zult u merken dat er een ctr tracking functie is waarmee u uw campagne kunt volgen. U moet deze trackingfunctionaliteit configureren voor Bing, zodat het uw ROI kan berekenen op basis van uw advertenties. Zorg ervoor dat al uw advertentiegroepen zijn ingeschakeld voor tracking, dit omvat al uw zoekwoordgroepen en Bing slaat deze instellingen automatisch op wanneer u uw account opslaat.
De volgende stap is om uw zoekwoorden te kiezen en op de knop ‘Maak uw bedrijfsnaam’ te klikken. Hier selecteert u een naam voor uw Bing-advertentiecampagne en voert u deze ook in uw zoekwoordenlijst in. Er is een limiet van drie miljoen mogelijke trefwoordcombinaties, daarom is dit aantal zo belangrijk.
De naam- en trefwoordenlijsten zijn volledig willekeurig, maar zorg ervoor dat ze relevant zijn voor uw bedrijf. Als u beide items hebt ingevuld, kunt u doorgaan naar het volgende gedeelte van de formulieren en uw bedrijf registreren.
Er is nog een belangrijk onderdeel van de formulieren, waar u de gegevens van uw bedrijf moet invoeren. Vul de volledige naam en het adres van uw bedrijf in. Vervolgens moet u de steden of gebieden kiezen die uw bedrijf bedient. Als u geen website heeft, moet u een fysiek adres opgeven.
Als je al deze dingen hebt voltooid, kun je gewoon op de knop ‘Verzenden’ drukken en wordt je doorgestuurd naar je campagnemanager. Van daaruit kunt u de verschillende aspecten van uw advertentiecampagne beheren.
U heeft de mogelijkheid om uw zoekwoorden voor elke week te wijzigen, of zelfs handmatig alle advertentiegroepen te verwijderen die u verkeerd heeft ingesteld. Vanaf hier kunt u al uw recente rapporten bekijken, die u moeten laten zien welke zoekwoorden goed presteren voor u.
De laatste stap is om alle feedback die u heeft ontvangen over uw advertenties te bekijken en te beslissen welke wijzigingen u wilt aanbrengen. Als u bijvoorbeeld merkt dat bepaalde advertenties of zoekwoorden slecht presteren, kunt u die aanpassingen direct doorvoeren.